Bár még csak október eleje van, és Pató Pálosan úgy érezheted, hogy “ Ejj ráérünk arra még”, a valóság az, hogy lehet, hogy már most el vagy késve vele. A legtöbb vállalkozónak és cégvezetőnek kiemelkedő időszaka a karácsony és az azt megelőző néhány hét, ezért azt sem tudja, hogy mihez kapjon, mibe kezdjen bele, annyi a teendő ilyenkor. Ha benned is felmerült, hogy jó lenne megajándékozni a legjobb vevőidet, akkor olvass tovább…
Mutatok most neked 5 okot, ami miatt megéri neked vállalkozóként céges karácsonyi ajándékot küldeni a legjobb vevőidnek, partnereidnek, ezáltal kimagasló ügyfélélményt teremthetsz számukra, ami kiemel a versenytársak közül.
1. Köszönetet tudsz nyilvánítani
A céges karácsonyi ajándékozás kiváló lehetőség arra, hogy megköszönd a legjobb vevőidnek és partnereidnek, de akár a kollégáidnak is, hogy egész évben kitartottak melletted, támogattak Téged.
2. Lehetőség a kapcsolatfelvételre vagy újrafelvételre
Az ajándékozás – nem kell feltétlenül karácsonykor történnie – egy lehetőség arra, hogy erősítsük az üzleti kapcsolatainkat és közelebb hozzuk az ügyfeleinket a saját vállalkozásunkhoz. Számíthatsz arra, hogy megköszönik majd az ajándékot, ezért akár érdemes továbbgondolnod a folyamatot. Ha meghatódva felhív az ügyfél, hogy megköszönje az ajándékot, érdemes megemlítened, hogy milyen új terméked, vagy szolgáltatásod van, ami most aktuális lehet neki vagy az ismerőseinek.
3. Pozitív hatással lehet az évvégi forgalmadra
Karácsony előtt az emberek sokkal bőkezűbbek, mint az év többi időszakában. Ha van egy jó ajánlatod, vagy olyan terméked, esetleg szolgáltatásod, ami másoknak is hasznos, vagy jól jöhet, akkor hívd fel erre a figyelmét annak, akinek az ajándékot küldöd. Nem érdemes kihagynod a csomagból a vásárlásra ösztönző kuponokat vagy szórólapokat sem.
4. Kimagasló ügyfélélmény, ami megkülönböztet
Bár Magyarországon még nem túl elterjedt ez a fajta gondokodás, de én azt vallom, hogy az manapság már nem elég, hogy vállalkozóként jól végzed a munkádat. Hiszen, aki nem így tesz, az nem marad sokáig a piacon. Ugyanakkor, ha kiváló ügyfélélményt nyújtasz a vevőidnek, akkor azzal könnyen ki tudsz emelkedni a konkurenciád tengeréből. Erre egy nagyszerű eszköz az, hogy megleped valamilyen kedvességgel az ügyfeleidet.
5. Hűséges ügyfeleid lesznek
Az ajándék segít elméllyíteni a kapcsolatot az ügyfelekkel és ezáltal lojális, visszatérő vásárlókká tudod változtatni őket. Gondolj csak bele, amikor te többet kapsz egy vásárlás során, mint amit vártál, valószínűleg benned is felmerül, hogy valahogy szeretnéd kompenzálni a kapottakat. Egy szívemhez közelálló példa, hogy Görögországban nem csak előételként hoznak mindenféle finomságot és egy kancsó vizet, de gyakran az étkezés végén még friss görögdinnye szeleteket, vagy baklavát, vagy bármit, aminek a kedves vendég örülne. Mi lesz a következménye? Bár ott a vendéglátás kultúrájában ez alapból benne van, de valószínűleg magasabb borravalót hagysz az asztalon és elképzelhető, hogy legközelebb is oda ülsz majd be, hiszen még ajándékot is kaptál. Ügyfélélmény teremtésből csillagos ötös.
Ha Te is szeretnéd megajándékozni a legjobb ügyfeleidet vagy bármilyen más módon kiemelkedő ügyfélélményt nyújtani, de úgy érzed, hogy nincs ötleted, hogyan csináld, akkor kattints IDE és segítek.
Ha hasznosnak találtad a bejegyzést, oszd meg az ismerőseiddel!